آژانس مسافرتی آرشان پرواز

ساخت وبلاگ

حکومت و سیاست مالدیو


حکومت مالدیو داری مجلس متشکل است از 8 عضو منصب از سوی رئیس جمهور ، و 40 عضو که با رأی تمامی افراد بالغ برای پنج سال انتخاب می شوند . رئیس جمهور که مستقیماً برای پنج سال انتخاب می گردد کابینه را انتصاب می کند. حکومت مالدیو جمهوری است. این کشور عضو اتحادیه کشورهای همسود می باشد. مجمع الجزایر مالدیو پس از چند دهه حکومت غیر دموکراتیک، در سال ٢٠٠٨ شاهد اولین انتخابات آزاد بود که در آن آقای نشید به ریاست جمهوری رسید، اما دولت او چندی بعد در اثر کودتای نظامی سقوط کرد.


اقتصاد مالدیو


اقتصاد مالدیو بر پایهٔ کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری استوار است. در مالدیو، نارگیل، ذرت، ارزن، سیب زمینی شیرین و میوه جات به عمل می آید. در این کشور صنعت کشتی سازی رونق دارد و مردم آن به صنایع دستی علاقه مندند. از مالدیو، ماهی، گوشت، صنایع دستی و نارگیل صادر می شود. صنعت رو به رشد توریسم به عنوان نقطه اتکای اقتصاد جایگزین ماهیگیری شده است . با این حال ، اکثر مالدیوی ها با ماهی و نارگیل امرار معاش می کنند .یک مقام صندوق بین المللی پول که اخیراً به مالدیو رفته بود پیشنهاد کرد با توجه به کسری بودجه فاحش مالدیو، مالیات صنعت گردشگری کشور افزایش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورمالدیو و  تورمالدیو نوروز 96  به وبسایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز مراجعه کنید

www.arshantour.net

آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : تورمالدیو, تورمالدیو نوروز 96, نویسنده : admin arshantour بازدید : 71 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 7:08

قصر پوتالا نام صومعه مقدس بودائیان و اقامت‌گاه سابق دالایی لاما است که در شهر لهاسا در تبت قرار دارد و نامش را از کوه پوتالا که کوهی مقدس در آئین بودایی است، گرفته است و هم اکنون به موزه ای زیبا تبدیل شده است، این قصر از شاه‌کارهای مهم معماری تبتی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. برای بازدید از این کاخ زیبا می توانید با تور چین به این مکان زیبا سفر کنید


معرفی کاخ پوتالا


قصر پوتالا شامل قصر سفید و قصر سرخ و ساختمان‌های الحاقی آن‌ها است.قبر هشت دالایی لاما در عمارت قصر سرخ قرار دارد. قصر پوتالا دارای بیش از یک‌هزار اتاق است که بیش از بیست هزار مجسمه و آثار ارزشمند و بی‌نظیر هنری در این قصر وجود دارد. با وجود اینکه قصر پوتالا دارای یک‌ هزار اتاق است، اما اتاق خواب شخصی دالایی لاما، تنها دارای مساحتی به اندازه ۰٬۴۶۵ متر مربع بوده است. این قصر محل و اقامتگاه دائمی دالایی لاما بود، تا اینکه تنزین گیاتسو، ۱۴اُمین دالایی لاما و دالایی لامای کنونی، در پی اشغال نظامی تبت توسط جمهوری خلق چین و قیام ناموفق ۱۹۵۹ میلادی به هندوستان گریخت. قصر پوتالا که مظهر بودائیسم تبتی است بر فراز کوهستان سرخ در مرکز دره لهاسا و در ارتفاع ۳۷۰۰ متری از سطح زمین واقع شده است.گردشگران تور چین نوروز 96 می توانند از این کاخ زیبا دیدن کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های گردشگری چین و اطلاع از قیمت هتل های پکن و هتل های گوانگجو به وبسایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز مراجعه کنید

www.arshantour.net

آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : جاذبه های گردشگری چین, قیمت هتل های پکن, هتل های گوانگجو, تور چین نوروز 96, تور چین, نویسنده : admin arshantour بازدید : 67 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 7:07

این منطقه بدلیل روستاها ومحلات مسکونی وطبیعت بکری که دارد بسیاری از زیبایی های جزیره بالی را به خود اختصاص داده است.این زیبای ها شامل مکان های دیدنی و جذابی چون:جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان و معبد آبی اولون،غارفیل ها، معبد های باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیل ها و تعدادی موزه و خانه هنر می گردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبایی های این منطقه برشمرده می شوند، در مسیر این روستاها به چشم می خورد.

معبد اوبد یکی از مکانهایی دیدنی است که باید وقت زیادی را صرف آن کنید،اگر طالب دیدن تمامی مکان های این منطقه زیبا هستیدحتما با راهنما به این منطقه بروید.

جنگل میمون ها. در این جنگل حدود پانصد میلیون میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرا گرفته اند، نگه داری می شود. اگر چه میمون ها بسیار فضول و پر رو به نظر می رسند، اما حیوانات بسیار باهوش، عاطفی و دوست داشتنی هستند. بازدید از جنگل میمون ها را خصوصا برای آن دسته از بازدید کنندگانی که همراه با خردسال خود هستند  در تور بالی نوروز 96توصیه می کنم.

البته ناگفته نماند، به هنگام بازدید از جنگل میمون ها مواظب کلاه، عینک و حتی کوله پشتی خود باشید. میمون ها علاقه ی وافری به قاپیدن این اشیا داشته و در صورت از دست دادن هریک از این اشیا به دست آوردن دوباره اش مصیبتی بس بزرگ است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توربالی و جاذبه های گردشگری بالی به وبسایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز مراجعه کنید

www.arshantour.net

آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : توربالی,جاذبه های گردشگری بالی,آژانس مسافرتی آرشان پرواز,تور بالی نوروز 96, نویسنده : admin arshantour بازدید : 80 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 7:05

بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است و یکی از بهترین برنامه تور بالی برای گردشگران قرار داده شده است.

این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریببه اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سال های اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.

این جزیره که مساحتی بالغ بر 5620 کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است. اما سوگولی آتشفشان های بالی کوه گودان آگانگ بوده که «مادرکوه »ها نامیده می شود. این کوه، آتشفشانی فعال بوده و ارتفاعی بیش از 3000متر دارد.

در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند.مزارع پلکانی برنج بالی نیز خود شهرت جهانی داشته و از جاذبه های گردشگری این بهشت زمینی پروردگار می باشند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور لحظه آخری بالی و تور بالی نوروز 96 و جاذبه گردشگری بالی به وبسایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز مراجعه کنید

www.arshantour.net

آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : تور بالی نوروز 96,تور لحظه آخری بالی,تور بالی, نویسنده : admin arshantour بازدید : 90 تاريخ : دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت: 7:55


تاریخ مالدیو


بنا بر روایات تاریخی مالدیو، یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی مردم مالدیو را مسلمان کرده‌است و نام یوسف تبریزی بر کاشی کاری مسجد آدینه ماله نقش بسته است


جغرافیا مالدیو


مجمع‌الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست‌بوم خاکی را تشکیل می‌دهد.

مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصله آن تا کرانه‌های هند، 600 کیلومتر است. مالدیو تپه ماهور و رودخانه‌ای ندارد. جمهوری مالدیو مجمع‌الجزایری متشکل از 1192 جزیره مرجانی است که در 26 گروه آب‌سنگی گروه‌بندی می‌شوند. این جزایر در پهنه‌ای آبی در حدود 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده‌اند اما کل مساحت خشکی آن‌ها فقط 298 کیلومتر مربع است.بزرگترین جزیره 5 کیلومتر مربع مساحت دارد و در مالدیو تنها 9 جزیره با مساحتی بزرگتر از 2 کیلومتر مربع وجود دارند. 200 عدد از جزیره‌ها مسکونی هستند و 88 جزیره دیگر دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند.

پایتخت کشور ماله نام دارد و در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته که جزئی از آبسنگ کافو به‌شمار می‌آید.

دریانوردان قدیم ایرانی آن را دیباجات و دیبجات می‌گفتند و به همین شکل در نقشه‌ها ضبط شده‌است. سالهای سال بازرگانان ایرانی سر راه دریانوردی به شرق دور در بنادر مالدیو پهلو می‌گرفتند. اولین اشاره شان به مالدیو که دیباجاتش می‌نامیدند از سده دو میلادی است. دیباجات را جزایر پول هم می‌گفتند زیرا مقادیر کلانی از صدف نرم‌تن دریایی کوری  که خرمهره نامیده و در قدیم چون پول بین المللی کار می‌گرفتند از آنجا بدست می‌آوردند. امروزه صدف کوری نماد نهاد چاپ پول مالدیو است. به احتمال فراوان در روزگار قدیم این سرزمین را که موج دریا پول به سواحلش می ریخت جادویی می‌شمردند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور مالدیو و تور مالدیو نوروز 96 به وبسایت آرشان پروازمراجعه کنید

www.arshantour.net

آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : تور مالدیو ,تور مالدیو نوروز 96, نویسنده : admin arshantour بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 22 مهر 1395 ساعت: 9:26

شهر ممنوعه شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترینجاذبه های گردشگری چین بشمار می‌آید.شهر ممنوعه وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود.ساخت شهر ممنوعه قریب ۵۰۰ سال به طول کشیده و به دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز گردید و جمعاً ۲۴ امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت کرده و بر چین فرمان رانده‌اند. این اثر شگفت انگیز از سال ۱۹۲۴ به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد گردید و ممنوعه بودن آن پایان پذیرفته است.

درباره شهر ممنوعه بیشتر بدانید

شهر ممنوعه کاملاً طبق نظام تشریفاتی سلسله‌های فئودالی و اصول طبقاتی ساخته شده‌است. طرح کلی، وسعت، شیوه معماری، رنگ و تزیینات همه نمایانگر امتیاز خاندان سلطنتی و سلسله مراتب اشرافی است. سه قصر این مجموعه یعنی قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه که توجه را بیشتر گردشگران را جلب می‌کنند، محل اعمال قدرت امپراتوری امپراتوران و برپایی مراسم پرشکوه چین بوده‌است. قصر تای حه، مرکز تمام شهر ممنوعه و تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراتور در این قصر دیده می‌شود. چین در فصل بهار بسیار زیبا می باشد و مناسب برای برگزاری تور چین نوروز 96 می باشد.
این اثر نادر با ساختاری مستطیل شکل مساحتی حدود ۷۲ هکتار را در برمی گیرد. ابعاد آن ۹۶۱ متر طول در امتداد شمال به جنوب و ۷۵۳ متر عرض در امتداد شرق به غرب است.دیواری با ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر دورتا دور مجموعه را فراگرفته‌است. دیوار در هر ضلع خود یک دروازه را جای داده‌است شهر ممنوعه یکی از مجلل‌ترین معماری در جهان باستان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هتل های پکن به وبسایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز مراجعه کنید
www.arshantour.net
آژانس مسافرتی آرشان پرواز...
ما را در سایت آژانس مسافرتی آرشان پرواز دنبال می کنید

برچسب : جاذبه های گردشگری چین, تور چین نوروز 96, هتل های پکن, نویسنده : admin arshantour بازدید : 74 تاريخ : چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت: 4:16